Publikováno: Pá, 11.05.2018
Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko, o. p. s. ve čtvrtek 10. května 2018 po roce opět bilancoval. V příborském Kulturním domě se konal již VII. ročník Fóra cestovního ruchu turistické oblasti Beskydy-Valašsko, na kterém se sešlo více než 70 zástupců měst, obcí a poskytovatelů služeb v cestovním ruchu. Záštitu nad konferencí převzal primátor statutárního města Frýdek-Místek, které je zakladatelem destinační společnosti.
Po oficiálním zahájení, kterého se chopila místostarostka hostujícího města Příbor Dana Forišková, přišlo na řadu předání Cen cestovního ruchu v kategoriích Nejlepší turistický produkt 2017 a Nejlepší turistický počin 2017 z rukou primátora statutárního města Frýdku-Místku Michala Pobuckého. Cenu za nejlepší turistický produkt v Beskydech si převzal Rostislav Bažanowski za rodinnou akci Štramberský Jasoň, který ve II. ročníku dokázal oslovit téměř 3000 účastníků. Nejlepším turistickým počinem pro Beskydy zvolila odborná porota novou horní stanici lanovky na Pustevnách, kterou si odnesl zástupce provozovatele lanové dráhy na Pustevnách Petr Chrostek. V neposlední řadě byla vyhlášena také veřejná anketa O nejlahodnější pivo turistické oblasti Beskydy-Valašsko, v níž si první místo odnesl jeden z nejmladších minipivovarů v Beskydech – Pivovar Ogar z Kunčic pod Ondřejníkem.
První blok konference se nesl ve znamení zhodnocení aktivit destinačního managementu a možných příležitostech pro rozvoj cestovního ruchu v Beskydech letech následujících. U řečnického pultu se vystřídali ředitelka destinační společnosti Beskydy-Valašsko Monika Konvičná, vedoucí odboru cestovního ruchu KÚ Moravskoslezského kraje Nazim Afana nebo konzultant cestovního ruchu Michal Blaško.
Ve druhém bloku loňští držitelé Ceny cestovního ruchu představili své produkty a jejich vývoj. Jako příklady dobré praxe pozvali pořadatelé starostu obce Modrá na Uherskohradišťsku, který ukázal, že i malá obec se může stát významným turistickým cílem. Potencionál v oblasti cestovního ruchu přišli představit také Miroslav Přikryl z ostravsko-opavské diecéze, Roman Vank z Ridera a. s., která buduje zázemí pro turisty v objektu bývalé pily v Ostravici nebo Vladimír Novobilský, který je realizátorem nových komentovaných prohlídek ve Štramberku s názvem Štramberské pikanterie.
„Jsme rádi, že účastníci konference investovali svůj čas, aby se nechali inspirovat příklady efektivního využití různých nástrojů, které mohou zvýšit návštěvnost jejich ubytovací kapacity, města či atraktivity. Navíc trend zvyšování návštěvnosti Beskyd vidíme i ve statistikách z minulého roku, kdy čísla stoupla o téměř 7 %, tudíž je kladen i důraz na zkvalitňování služeb, kdy se zákazník bude rád do Beskyd vracet. K tomuto můžeme přispět i již vzniklou návštěvnickou kartou Beskydy Card, díky níž si mohou turisté užít spoustu zážitků mnohem výhodněji,“ shrnuje konferenci ředitelka Destinačního managementu turistické oblasti Beskydy-Valašsko Monika Konvičná.