Publikováno: Pá, 24.05.2019
Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko, o. p. s. uspořádal letos již osmý ročník konference s názvem Fórum cestovního ruchu turistické oblasti BESKYDY-VALAŠSKO 2019 – IMAGE * IMPULSY * INSPIRACE, která se uskutečnila ve čtvrtek 23. 5. 2019 v Kulturním domě ve městě Příbor.
Na konferenci v Beskydech se sešli zástupci měst a obcí spolu se subjekty poskytující služby cestovního ruchu v turistické oblasti Beskydy-Valašsko.
Po oficiálním zahájení z úst starosty hostujícího města Příbor Jana Malíka, přišlo na řadu předání Cen cestovního ruchu v kategoriích Nejlepší turistický produkt 2018 a Nejlepší turistický počin 2018 z rukou náměstka primátora statutárního města Frýdku-Místku Jakuba Míčka. Nositelem Ceny nejlepší turistický produkt v Beskydech jsou Štramberské pikanterie, které za první rok svojí existence přivítaly ve Štramberku téměř 700 návštěvníků. Cenu si převzal Vladimír Novobilský, který stojí u zrodu myšlenky a je koordinátorem produktu. Nejlepším turistickým počinem pro Beskydy zvolila odborná porota mezinárodní pivní festival Pivobraní v Novém Jičíně. Trofej a ocenění převzala organizátorka akce a vedoucí Návštěvnického centra Nový Jičín Radka Bobková. Současně byly vyhlášeny také výsledky veřejné ankety O nejlahodnější pivo turistické oblasti Beskydy-Valašsko, v níž si prvenství vysloužil oblíbený Beskydský pivovárek z Ostravice.
Zástupci destinační společnosti seznámili s aktivitami a výsledky za předešlé období a představili statistiky návštěvnosti turistické oblasti. „V roce 2018 se ubytovalo v HUZ 303 392 návštěvníků Beskyd, což je o 18 % více než v předešlém roce. Celkem tito hosté u nás strávili 707 313 nocí. Z celkového počtu ubytovaných tvoří 14,7 % zahraniční návštěvníci. Počet zahraničních návštěvníků v HUZ vzrostl o 25,8 % oproti roku 2017. Jsme rádi, že jsme i našimi aktivitami mohli přispět k tomuto číslu. Daří se nám spolupráce s partnery na hlavním našem produktu Beskydy Card a na to jsme, troufám si říci, že všichni zapojení, patřičně hrdí, protože jde o náročnou a vytrvalou spolupráci mezi partnery, a ta se stále vyvíjí a utužuje," řekla ředitelka destinační společnosti Monika Konvičná. „Že naši práci děláme dobře, svědčí i ocenění, které jsme obdrželi a váže se právě k produktu Beskydy Card,“ uzavírá Konvičná.
Se svou činností a možností podpory subjektů cestovního ruchu vystoupil vedoucí odboru cestovního ruchu KÚ Moravskoslezského kraje Nazim Afana, s formami a podmínkami spolupráce na produktech a aktivitách České centrály cestovního ruchu seznámil podnikající subjekty Miroslav Klusák, vedoucí oddělení produkt management CzechTourism. Jak efektivně pracovat s polskými návštěvníky ukázala Ivana Bílková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Polsku, s působností pro Litvu a Lotyšsko.
V dalším bloku se měli možnost účastníci konference seznámit s vývojem podpory cestovního ruchu ve městě Nový Jičín, který odprezentovala Radka Bobková, vedoucí organizační složky Návštěvnické centrum Nový Jičín-město klobouků. Velký ohlas sklidily prezentace zaměřené na online marketing a diferenciaci v cestovním ruchu. Moderní zpracování a využití videí přiblížila Andrea Hurychová, majitelka agentury WeDigital. Jak se odlišit v cestovním ruchu nastínil Pavel Pichler, manažer ECEAT, NABOSO, Travelbakers, z.s.
Konference se uskutečnila ve městě Příbor, pod záštitou primátora statutárního města Frýdek-Místek Mgr. Michala Pobuckého, DiS. Konferenci realizoval a organizoval Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko, o.p.s., www.beskydyportal.cz, za finančního přispění Moravskoslezského kraje a Fondu cestovního ruchu TO Beskydy-Valašsko.