Publikováno: Čt, 26.03.2015
Společnost Destinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko, o.p.s. využila nabídky Moravskoslezského kraje prezentovat turistickou nabídku Beskyd v rámci expozice Severní Moravy a Slezska, jejíž realizaci financoval Moravskoslezský kraj. Cílem společné prezentace je vždy poskytnout návštěvníkům výstav a veletrhů ucelenou nabídku Severní Moravy a Slezska, do které spadá 6 turistických oblastí. Beskydy jsou jednou z nich.
Ve spolupráci s městy a obcemi turistické oblasti Beskydy, především s Frýdkem-Místkem, Kopřivnicí, Novým Jičínem, Frýdlantem nad Ostravicí, Frenštátem pod Radhoštěm a Trojanovicemi, byla zajištěna personální účast prostřednictvím informačních center, na největších tuzemských veletrzích, mezi které se řadí Regiontour Brno, Holiday World Praha, Dovolená a Region Ostrava. Stejně tak zástupci informačních center zabezpečili prezentaci na zahraničním veletrhu Incheba Bratislava. Následovala prezentace na menších regionálních veletrzích s cílenou tématikou v Olomouci, Hradci Králové, Ostravě, ze zahraničí v polské Wroclawi. Jarní sezónu prezentací zakončí účast na největším veletrhu cykloturistiky v Praze a roadshow Moravskoslezského kraje po obchodních centrech v Bielsko-Biala, Krakowě, Katowicích a v Žilině.
Výběr lokalit k prezentaci turistické nabídky Beskyd vychází ze strategie turistické oblasti Beskydy, která směřuje na skupinu návštěvníků právě z vyjmenovaných oblastí. Hlavním cílem prezentace turistické nabídky Beskyd na veletrzích cestovního ruchu je neustále zvyšovat zájem a povědomí o destinaci Beskydy a s tím spojené budování image destinace.
Díky dobré dostupnosti jsou Beskydy z rozhovorů s návštěvníky veletrhů velmi oblíbené a vyhledávané, především návštěvníky zajímaly atraktivity, turistické trasy, informace o cykloturistice, zajímali se i o běžecké tratě. Premiéru měla regionální návštěvnická karta Beskydy Card, která oživovala diskuse na expozici. Fantastické zážitky a spousta výhod, které nabízejí spolupracující poskytovatelé služeb v Beskydech, jsou součástí tištěného doprovodného materiálu, který je zároveň průvodce Beskydami. Tento projekt realizovala destinační společnost na podporu marketingu destinace.
Velmi žádaným tištěným materiálem byl nový, ucelený průvodce „Vstupte do Beskyd, místa fantastických zážitků“, který připravilo a realizovalo Beskydské informační centrum Frýdek-Místek. Průvodce získal velmi pozitivní ohlasy jak návštěvníků, partnerů v turistické oblasti i u odborné veřejnosti. Obsahuje to nej z lokalit Frýdecko-Místecka, Frýdlantska, Lašské brány, Novojičínska, Frenštátska. Oblíbené tištěné mapové soubory Beskydy pěšky a Beskydy na kole, které realizovalo Sdružení Region Beskydy, doplňovaly nabídku Beskyd.
Díky aktivitě Agentury pro regionální rozvoj jsme prezentovali TOP nabídku Beskyd v zahraničí, a to v Českém centru v Moskvě a v Českém domě v Paříži, vždy pozvaným novinářům a zástupcům cestovních kanceláří a agentur. Výsledkem byly dva famtripy na území Beskyd, kdy jsme společně s poskytovateli služeb představili TOP nabídku. Na výstupy se čeká.
Zájem o Beskydy je. A máme co nabízet, jen je potřeba nabídku služeb takzvaně zabalit a nabídnout ve formě produktů. Proto je velmi důležitá spolupráce s partnery v destinaci, jak zástupců státní správy, tak poskytovatelů služeb. Jen tak budeme moci konkurovat v nabídce ostatních destinací a přispívat tak společně k jednomu cíli, kterým je rostoucí návštěvnost a zájem o Beskydy.