Kolem divoké Morávky se zastávkou v pivovaru

TYP: pěší výlet, okruh na běhání

mírně náročný

7,7

131 m m

Hledáte pohodovou procházku v okolí Frýdku-Místku se zastávkou v jednom z nejslavnějších českých pivovarů? Pak jste zde správně!

Trasa začíná na parkovišti u hřbitova v městské části Skalice. Hned na úvod procházky zde můžete obdivovat renesanční kostel sv. Martina, jednu z nejvýznamnějších skalických památek.

Od kostela se dáte doprava a následujete trasu Naučné stezky Okolí Morávky ve Skalici, která Vás provede mimo jiné unikátní chráněnou krajinou minimálně dotčenou člověkem, Přírodní památkou Niva Morávky.

U rozcestníku "Na Kamenci" se z naučné stezky odpojíte odbočkou doprava; odbočovat do tohoto směru budete následně ještě dvakrát - nejprve za mostem přes řeku Morávku a následně opět doprava na cestu, která se opět napojuje na drobné lesní pěšiny podél toku Morávky.

Po 600 metrech odbočíte doleva a vydáte se do centra obce Nošovice, kde Vám rozhodně doporučujeme navštívit Návštěvnické centrum pivovaru Radegast, které dokonce pořádá v rámci projektu Technotrasa komentované prohlídky výrobny. Občerstvení na procházce dozajista naleznete v blízkém Radegastově šenku, který je součástí naší Beskydské pivní stezky. Soutěžte s námi o to Nejlahodnější pivo Beskyd a o Nejlepší tradiční pokrm Beskyd!

Po zastávce v Nošovicích se vrátíte zpátky do nitra divoké přírody v okolí řeky Morávky, odkud za necelý kilometr v Nižních Lhotách odbočíte doprava a vydáte se přes most přes řeku Morávku.

Za mostem se opět napojíte na naučnou stezku Okolí Morávky ve Skalici, která Vás dále vede malebnou procházkou kolem legendami opředeného vrcholu Skalické Strážnice. Krátká zastávka u vodojemu Vám nabídne úchvatné výhledy do protější krajiny - přímo proti Vám se rozkládá přehrada Baška nebo blízké Palkovické hůrky či vrchol Metylovické hůrky - Čupek.

Od vodojemu je to již jen kousek k závěru trasy - návratu na parkoviště u hřbitova ve Skalici.

mírně náročný

7,7

131 m m

značka naučné stezky Bez značení

pěšina, lesní pěšina, lesní cesta, zpevněná cesta, chodník