Z Kopřivnice na Ondřejník

1021 m

874 m

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Kopřivnice - žel. stanice (0 km) – (A) jdeme po žluté značce - odbočka vlevo – (B) odbočka vlevo – (C) Bezručova vyhlídka – (D) Zřícenina hradu Šostýn – (E) pořád po žluté - Raškův kámen – (F) odbočíme vlevo a držíme se vlevo - cyklotrasa Holý vrch – (G) držíme se vpravo – (H) držíme se vlevo – (I) dojdeme na silnici I/58 – (J) pokračujeme vpravo po silnici – (K) odbočíme vlevo – (L) odbočka vlevo – (M) odbočka vpravo podél řeky Tichávky – (N) Travertinová kaskáda – (O) rozcestník Tichá - napojení na žlutou – (P) odbočka vlevo po žluté – (Q) Měrkovice - Kaple Vítězného Krista – (R) odbočka vpravo – (S) napojení na zelenou – (T) Kozlovice - pokračujeme po zelené – (U) odbočka vlevo – (V) Kubalánka - odbočka vpravo po zelené – (W) Ondřejník – (X) pokračujeme po modré na Skalku – CÍLOVÝ BOD: Kunčice pod Ondřejníkem - žel. stanice (28,5 km)

Z výchozího bodu se vydejte po žluté značce směrem Janíkova louka. Z trasy můžete odbočit k Bezručově vyhlídce, na zříceninu Šostýna, nebo na vyhlídku na Raškově kameni.

Z Janíkovy louky pokračujte doleva, cestou dolů kolem hájenky do Vlčovic (cykloznačení). Ve Vlčovicích dorazíte k silnici č. I/58, zde opustíte značku a pokračujete přes most a asi
180 m podél této silnice (dbejte osobní bezpečnosti), pak odbočte vlevo na místní komunikaci. Na další křižovatce odbočte doleva a jděte až k mostu přes říčku Tichávku. Před mostem zabočte vpravo. Napojíte se na cyklotrasu PG01 – Radhošťská stezka (symbol Radegasta).

Jděte dále cestou podél vody. Po 70 m se napojíte na silnice vedoucí přes Tichou a pokračujte po ní. Až přejdete most přes Tichávku, tak po levé straně se nachází přírodní památka Travertinová kaskáda.

Trasa dále pokračuje po silnici až k turistickému rozcestníku „Tichá“. Od něj pokračujte po žluté značce. Přibližně po 6,5 km dorazíte k silnici. Přes cestu vlevo bude zvonička a kaple Vítězného Krista. Značka pokračuje vlevo, ale vy se můžete vydat vpravo po silnici. Po více než 2 km dorazíte k turistickému rozcestníku „Kozlovice – most“ (možnost občerstvení).

O něco dříve jste se již napojili na značku zelenou a po ní od rozcestníku pokračujte dále do obce Lhotka (možnost občerstvení) a z ní až k turistické chatě Ondřejník. Celkem je to 7,5 km. Zde se můžete občerstvit v Roubence Ondřejníček.

Od turistického rozcestníku „Ondřejník – tur. ch.“ pokračujte po značce modré na vrchol Skalky (964 m n. m.). Modrá vás z vrcholu dovede až do cíle na vlakovém nádraží v Kunčicích pod Ondřejníkem. Kousek před nádražím vpravo je Minipivovar Ogar s restaurací.